Wednesday, February 8, 2017

یکی از عجایب تاریخ معاصر ایران (عکس)


یکی از عجایب تاریخ معاصر ایران، «شاهپور حمیدرضا پهلوی» برادر کوچکتر محمدرضا شاه پهلوی است که بعد از انقلاب در ایران ماند و توسط جمهوری اسلامی اعدام نشد و به زندگی خود ادامه داد و در تیر سال ۷۱ بر اثر بیماری فوت کرد؛ 

حمیدرضا پهلوی، هفتمین پسر و یازدهمین فرزند رضا شاه بود که در تیرماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد، مادرش عصمت الملوک دولتشاهی بود، حمیدرضا پهلوی پس از به قدرت رسیدن برادرش محمدرضا شاه، به ایران بازگشت و تحصیل خود را در ایران گذراند که البته در درس خواندن هم چندان موفق نبود؛ حمیدرضا در سال ۱۳۳۰ با «مینو دولتشاهی» دختر عموی مادرش ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام «نیلوفر» شد. او از همسر اول خود جدا شد و با زنی به نام «هما خامنه» رابطه برقرار و سپس ازدواج کرد که نتیجه این ازدواج دو فرزند به نام‌های «نازک» و «بهزاد» بود. البته مدتی بعد از «هما خامنه» هم جدا شد. بنا بر اسناد معتبر، حمیدرضا پهلوی و همسرش (هما خامنه) اعتیاد شدیدی به هروئین داشتند و مثل اشرف پهلوی درگیر خوشگذرانی بیش از حد در دربار بودند و گویا در یک مورد در جریان رابطه پنهانی با زنی به نام «ایران‌دخت حاج میرزا آقاسی» معروف به «فلور»، پس از حامله شدن این زن، حمیدرضا پهلوی از او می‌خواهد که سقط جنین کند که زن مخالفت می‌کند و در نهایت، فلور بطور مخفیانه به دست حمیدرضا پهلوی به قتل می‌رسد، پس از این رسوایی، حمیدرضا پهلوی از کشور خارج می‌شود و دوباره پس از چند ماه به ایران باز می‌گردد. 
روزنامه‌های ایران در آنزمان نوشتند زنی در خیابان بهار به نام ایران یا فلور آغاسی به قتل رسیده، ایران دو ماهه آبستن بوده و همه شواهد نشان می‌دهد که قتل برای جلوگیری از تولد فرزند او انجام شده، بنابراین قاتل ایران کسی بوده که از لحاظ منفعت و موقعیت اجتماعی خاص خود نمی‌خواسته از ایران صاحب فرزندی باشد... با تولد بچه، خواه ناخواه پای فلور به خانواده سلطنتی باز می‌شد... به هر حال این‌که شاهزاده اخبار مطبوعات را درباره قتل معشوقه‌ خویش می‌خواند، لبخندی می‌زند و نگاه رضایتمندانه‌ای به دست‌های خود می‌اندازد، آری شاهپور حمیدرضا برادر اعلیحضرت قاتل است و باید به جُرم این قتل محاکمه و مجازات گردد؛ در سال ۱۳۴۰ پس از آنکه خلافکاری شاهپور حمیدرضا موجبات رسوایی را برای خانواده سلطنتی ایران فراهم کرد، برای سرپوش‌گذاشتن بر اقدامات برادر کوچکتر شاه، دربار او را طرد و عنوان شاهزادگی‌اش از او گرفته شد. دربار پهلوی بعدها به نحوی دیگر از همین اقدام نمایشی برای سرپوش گذاشتن بر فساد اخلاقی و مالی اشرف خواهر شاه استفاده و خواهر بزرگتر شاه را عازم آمریکا کرد. از اشرف پهلوی و برادرش حمیدرضا به عنوان مهم‌ترین اعضای باندهای تامین کننده مواد مخدر در ایران دوره پهلوی یاد می‌کنند. 
پس از انقلاب، شاهپور حمیدرضا پهلوی در ایران ماند و از مجازات‌های بیرحمانه حکومت اسلامی در امان ماند اما به دلیل ارتکاب جرائمی از جمله خرید و فروش مواد مخدر، بازداشت و بعدها آزاد می‌‌شود؛ سرانجام آخرین فرزند رضا شاه در سال هفتاد و یک بر اثر بیماری فوت کرد و در بهشت زهرا در تهران دفن شد.

No comments:

Post a Comment

data-language='en'